Olin taloon juuri muuttanut. Näin autotallilla asukkaan, keski-ikäinen mies se oli. Sanoin sille arasti, että ”onpa kiva muuttaa tänne ja tutustua uusiin ihmisiin”. Kun vaimo oli käskenyt olla sosiaalinen, että saataisiin kavereita. Tämä jätkä ynähti jotain vastaukseksi ivallisesti naurahtaen, sipaisi autonsa peltiä kuin naisen reittä ennenkuin sulki tallinoven ja lompsi kotiinsa. Haistakoon vitun. Joku saatanan oikkupäälukki se kuulema on jossain karkkitehtaassa, samanlaisia mulkosilmiäpaskoja sen akka ja kakarat. Tuollaisia pitäisi tässä sitten katsella, ei saatana. Menin omaan talliini ja nousin sen kanssa ilmaan, kauaksi ihmisten teiltä, suihkuvirtain luo. Minulla ei tallissa ollut autoa, vain iso korillinen Italiasta tuotuja appelsiineja, joista osa vieri avonaisesta ovesta ulos ja tempautui tuulten virtaan. Isännöitsijä vittuili minulle yhtiökokouksessa, että enkö osaa mitään, kun sanoin että teetämme remontin ulkopuolisella. Minä muutan täältä pois johonkin luolaan ja suljen maailman pois, syön mustikoita, kylvän paistikkaita ja imen savua kunnes tukehdun. Minua ei tässä saatanan paskassa maailmassa enää pompottele kukaan. Nuorena minä katselin kun naapurin isäntä kaivoi meille salaojaa, saatanan paska jätkä sekin, huusi minulle koko ajan. Minun olisi pitänyt kantaa sille sitä ja tätä ja kun en osannut nauroi päälle. Ei minua kukaan ollut puolustamassa, isä makasi kännissä kotona ja äiti oli töissä, aina se oli iltatöissä. Naapurin isäntä kertoi äidille sunnuntaina ojan kaivuusta ja naureskeli minulle, äitikin naurahti ja sipaisi salaa sen paljasta, karvaista rintaa. Äiti oli töissä rullamestarina metalliverstaassa, sinne se ajoi kesät talvet rämällä, ompelukoneesta taotulla pyörällä eikä ostanut uutta pyörää kun sanoi ettei ole varaa. Kun isä ja äiti lopulta, viimeinkin, kuolivat, paljastui, että niillä oli ollut rahaa ihan vitusti, jostain isän hämäräsijoituksista saatuja, olivat siis kusettaneet minua koko ajan. Minua äiti ivasi herraksi, kun opiskelin itseni siltainsinööriksi vaikka inhosin koko alaa. Se kuvitteli että minulla oli hyvät tulot ja minun olisi pitänyt elättää niitä ja maksaa niiden maksuja kun olin kerta herra. Että taivaasta kyllä nähdään jos en auta. Nähkööt.