Hänen muotonsa erottuivat palttinakankaan läpi, kun hän käveli majesteetillisesti, paljaita jalkojaan läpsyttäen kaakelipihan poikki. Hän oli jumalaisen kaunis. Taivaalla paistoi tummankeltainen kuu. Paikalliset virkamiehet oli nostettu juhlatamineissaan puuhun, he tuijottivat taivaalle ja ulvahtelivat. Kuulin, että perinne oli aloitettu tuhat vuotta sitten. Silloinen kuningas oli kuollut täydenkuun aikaan poksahtamalla selittämättömästi kahtia. Molemmat puolikkaat olivat juosseet toisistaan tietämättä metsään ja kadonneet. Vanhassa luolamaalauksessa tapahtuma oli kuvattu tarkkaan. Kysyin, oliko asiasta tietoja missään kirjassa, mutta en saanut vastausta. Luolassa oli muitakin maalauksia. Eräässä näkyi himmeästi hallavaturkkinen otus, joka muistutti otsoa. Se liiti taivaalla savuvana perässään, merkillinen maljakko päänsä päällä. Olin ollut saarella kuukauden, enkä juuri ollut saanut yhteyttä ihmisiin. Kaikki olivat hyvin ystävällisiä, mutta minulla oli sellainen tunne, että kun käänsi selkänsä, niin he irvistelivät takanapäin kuin piru. Olin alun perin saapunut eri saarelle, mutta meriretkellä, jonka tarkoitusta en tiennyt, vene joutui myrskyyn ja kaatui. En tiennyt, miten muille veneessä olijoille kävi, minä ajelehdin puunrungolla merivirran mukana tämän saaren tuntumaan, valliriutan reunaan. Siellä kalastajat nostivat minut veneeseen. Minulla ei ole yhtään rahaa eikä aavistustakaan siitä, miten selviän majoituslaskusta ja muista kuluista.